top of page
Search
  • broken-mirrors

ביקורות מרחבי הרשת


באדיבות סרטי יונייטד קינג

"מראות שבורות": כרוניקה של עונש ידוע מראש.

הסרט 'מראות שבורות' מספר על מערכת היחסים בין אריאלה (שירה האס) הנערה המרדנית לאביה- גיורא (יפתח קליין), איש צבא קשוח. בסרט מעומתות שתי תפישות של אשמה שמשלימות אחת את השני כמו יין ויאנג.


מראות שבורות: סרט ישראלי חדש

איך משפיע העבר שלנו על מערכות היחסים שאנחנו בונים? אריאלה (שירה האס) היא נערה שגדלה כמורדת בעל כורחה. אביה גיורא (יפתח קליין), קצין מעוטר בקבע, עוקב אחר כל תנועה שלה ומעניש על כל טעות, קלה כחמורה. הוא מחנך אותה בקשיחות ובעקשנות של מפקד שטעה פעם בקרב, שילם מחיר בחיי אדם ולא מוכן לטעות שוב לעולם.


מראות שבורות

הסרט עוסק בגיורא, קצין מעוטר בקבע אשר שיטת חינוכו הקשוחה כוללת להעניש את בתו על כל טעות שעשתה. שגיאה אחת שעשתה מובילה אותה לחפש אחר העונש האולטימטיבי שיחזיר איזון לחייה בעקבות סירובו של אביה לתת לה עונש.


"מראות שבורות": מראה, מראה, שעל הקיר. מי הכי שבור בעיר?

סרט הביכורים של צמד הבמאים הכיל בתוכו כל כך הרבה ומהכל. בכורת בימוי, עלייה מחודשת על מדי ב' של יפתח קליין ומעל כולם, הכוכבת הצעירה הכי רותחת בקולנוע המקומי ובקרוב שוב גם בזירה העולמית.


סרט לסופשבוע: מראות שבורות

מראות שבורות עוסק במרד הנעורים ומה עלול להתרחש במשפחה במידה ומנסים לדכא אותו יתר על המידה. שירה האס, בהופעה אינטנסיבית ויוצאת דופן (וראויה ללא ספק לפרס אופיר) היא נערה צעירה שבעקבות איחור קל בחזרה לביתה נקלעת לנסיונות מעיקים יותר ויותר של האב, המאמין במשמעת "צבאית", להחזיר אותה לתלם.


מראות שבורות – ביקורת לסרט הישראלי

“מראות שבורות” נפתח בהצגת משפחתה של אריאלה, ילדה רגילה בשנות הנעורים לחייה, אחותה הקטנה, אביה הנוקשה גיורא ואמה שסרה ברוב הסרט למרותו. אביה מפקד צבא ועל כן מאמין בניצול מקסימלי של הזמן, עבודה קשה ובעונשים תמידיים.


"מראות שבורות" - סרט התבגרות בועט ומטלטל

שירה האס לוקחת את הסרט כולו על גבה, מובילה אותנו דרך עיניה הרגישות והאמיצות של אריאלה, וגורמת לנו כצופים לנוע לא פעם בחוסר נוחות, כאשר אביה ההורה הממונה לשמור על בטחונה מעניש אותה בצורה צורמת כל כך. אנו מלווים אותה כאשר היא מתוסכלת ממנו וכועסים יחד איתה על אמה על שהיא לא עומדת מולו ודורשת שיחדל מעונשיו הקיצוניים.


מראות שבורות – כשהמציאות הסדוקה שורטת

...הטיול הפסטורלי של בנות המשפחה מסתיים באסון, אסון שאריאלה גרמה. ואו אז יוצאת הנערה למסע שלה: למסע בו היא מחפשת דרכים להעניש את עצמה על מה שעשתה. כמו שחינכו אותה.


מראות שבורות

מלבד הבימוי של מטלון וגבעון, האחראית העיקרית למעלותיו של הסרט היא השחקנית הראשית שירה האס, שלא אופתע אם בדומה לדאנה איבגי תזכה למועמדות כפולה בקטגוריית השחקנית הראשית ושחקנית המשנה (על פרא אציל). גם אם קשה לי להאמין שבדומה לאיבגי היא גם תזכה בשתיהן, היא בהחלט אחת מתגליות השנה, לאחר שהפכה מהילדה השברירית של פרינסס לשחקנית בוגרת וכריזמטית.

41 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page