top of page
Search
  • broken-mirrors

דבר הבמאים

בגן החיות התנ"כי בירושלים הייתה דובה ששחתה כל ימיה במעגלים קטנים סביב עצמה. למרות שהיו בכלוב שלה בריכה גדולה, עצים, טרסות ודשא רחב ידיים, אותה דובה שחתה כל הזמן במעגל סגור באורך של הגוף שלה. מספרים שהדובה הזו הועברה לגן החיות התנ"כי החדש מגן החיות הישן והצפוף, שהיה כל מה שהכירה. הרדיוס של בור המים הקטן בגן הישן, היה כל עולמה ונשאר כל עולמה גם כשעולמה השתנה לחלוטין. כשנולד לאותה דובה גור בגן החיות החדש, הסתבר שגם הוא אינו מבחין בשטח המחייה הרחב שסביבו וגם הוא שוחה, אחרי אמו, במעגלים קטנים ומדודים סביב עצמו. המראה הזה, של שני דובים שוחים במעגל, נחקק בזיכרון שלנו והיה דימוי שליווה אותנו במהלך כתיבת הסרט.

אמרי מטלון, אביעד גבעון

לנו, יוצרי הסרט שורשים עמוקים בסיפור שלו. הן הטראומה הצבאית של גיורא והן הענישה העצמית, גם זו המינית של אריאלה, נכתבו בהשראת דמויות קרובות לנו ביותר. הכרנו מקרוב את המצוקות שלהן ואת הרצונות שלהן. במציאות יכולת המעורבות שלנו בבחירות שהן עשו הייתה מוגבלת. אבל לכתיבה יש את הכוח לתת לסיפורים סוף אחר. ואם לחזור לדימוי הדובים, לפתוח את המעגל.


כשהגענו לקצה התסריט עמדנו מול הדמויות הללו שכתבנו וניסינו לשאול אותן: האם יש בסופו של הסיפור הזה מקום לסליחה? האם סליחה של אריאלה לגיורא תעזור לה עצמה בהמשך חייה? האם התחלה של סליחה מצידה תיתן לו הזדמנות להיות אבא טוב משהיה? כשהבנו שהדמויות שכתבנו מבקשות בעצמן את הסליחה הרגשנו משהו גדול יותר. שלנו חשובה הסליחה. לשנינו כיוצרים ואולי גם לכולנו כחברה. חברה יהודית ומיליטריסטית שבהקשרים רבים מקדשת דווקא את השליטה והענישה על פני הסליחה. בסרט הביכורים שלנו בחרנו להאיר מקומות אלו באמצעות פנס הקסם של הקולנוע ואנחנו מקווים שהסרט יגרום גם לצופיו להרהר במקום של סליחה בחייהם.


אמרי מטלון

בוגר בית הספר לקולנוע סם שפיגל בהצטיינות ובוגר בית הספר לתסריטאות בהצטיינות. כתב וביים את הסרט הקצר "קו תפר" אשר זכה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר בפסטיבל חיפה. 'קו תפר' השתתף בתחרות הרשמית של קלרמונט פרנד, מהפסטיבלים החשובים בעולם לסרטים קצרים, וכן בלמעלה מארבעים פסטיבלים נוספים ברחבי העולם, בחלקם זכה בפרסים. "מראות שבורות" הוא סרטו העלילתי הראשון באורך מלא.


אביעד גבעון

בוגר בית הספר לקולנוע סם שפיגל. ביים את הסרטים הקצרים "האבן" ו"מכתבים לפופאי". ספר הביכורים שלו, "התמונה מסתכלת עלי" (אחוזת בית, 2006), נבחר לספר השנה על ידי מבקרי אתר YNET ולרומן הביכורים של השנה על ידי המגזין טיים אאוט. "מראות שבורות" הוא סרטו העלילתי הראשון באורך מלא.

14 views0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page